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2020.05.20

SEOの基本と仕組みを理解しよう!What is SEO and how does it work?

WRITTEN BY

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LISA

みなさんこんにちは!
アッタデザインのプランナーリサです。
この記事にたどり着いたみなさんは、すでに「SEO」という言葉を聞いたことがあると思いますが、その仕組みはご存知でしょうか。 eコマースの急速な成長に伴い、人々は常にオンラインマーケティングの専門スキルを向上させています。その中で最も重要なものは、コンテンツマーケティングとSEOです。

この記事では、SEOの基本的な概要と重要な機能について説明します。

Hello, I am planner Lisa from ATTA Design! When you enter this article, I assumed that you might have heard the word “SEO” already but you don’t know where to start. With the rapid growth of e-commerce, people are constantly improving their professional skills in online marketing, the most important of which is nothing more than content marketing and SEO.

This article will give you the basic introduction and essential functions of SEO.

  1. SEO ってなに?
    What is SEO?
  2. なぜ私たちにはSEOが必要なのか?何をもたらすことができるのか?
    Why do you need SEO & What can it bring you?
  3. SEOはどのように機能するのか?
    How does SEO work?
  4. キーワード調査
    Keyword Research
  5. オンページSEO
    On-page SEO
  6. タイトル
    Title
  7. 見出しタグ
    Heading Tag
  8. まとめ
    Conclusion

1.SEOってなに?
What is SEO?

SEOの英語正式名称はSearch Engine Optimizationです。
この言葉を聞いて、みなさんの中には、すでに何を意味しているのか想像がついているかもしれません。 SEOとは、検索エンジンを通じてWebサイトのコンテンツを最適化し、オーガニック検索(自然検索)のランキングを改善する手法です。

The full name of SEO is “Search Engine Optimization”. From the words you probably can guess what it means already. SEO is a practice of optimizing your website contents so they can be discovered through search engines, as well as improving the rankings in the organic search, also known as non-paid search results.

2.なぜ私たちにはSEOが必要なのか?何をもたらすことができるのか?
Why do you need SEO? What can it bring you?

今、あなたはSEOがエンジニアの仕事のように聞こえると思うかもしれません。なぜ私たちに必要なのでしょう、またその利点は何でしょうか?このデジタル時代には、注目を集めるために最善を尽くして成長している企業が多くあります。あなたのビジネスを公開することは非常に重要です。消費者が関連するキーワードを入力した後、最初のいくつかの検索結果でWebサイトが見つかった場合、それはこのWebサイトが消費者に気付かれる可能性が高いことを意味します。それはあなたがSEOを必要とするときです。

Now, you might think that SEO sounds like an engineer’s job. Why do we need it and what are the benefits? Is it possible for everyone to do it? Of course, you can! In this digital era, there are many businesses that are thriving at their best to be seen. It is very important to expose your business as much as possible. When a website is found in the first few search results after consumers enter relevant keywords, then it means that this website has a very high possibility of being noticed by consumers. In this case, it is the time when you need SEO.

ここで、SEOを利用する5つの優れた点は以下の通りです。
1.長期的に効果的な戦略
2.ブランドの認知度を高め、ブランドの信頼性を向上させるのに役立つ
3.優れたSEOは、ユーザーエクスペリエンスを向上させる
4.高いコンバージョンでエンゲージメントとトラフィックを増やすのに役立つ
5.消費者の調査と購買サイクルに影響を与える

So, what are the benefits? Here are 5 good points of using SEO:
1. It’s a long-term effective strategy.
2. It helps you to build brand awareness and improve the brand’s credibility.
3. Good SEO gives you a better user experience.
4. It helps you to increase engagement and traffic with high conversion.
5. It impacts the consumer’s research and buying circle.

SEOがもたらすメリットを理解した後、これらの優れた点を実現する方法の次のステップに進みます。 SEOを理解する前に、クロール、インデックス、ランキングなどの検索エンジンの動作を最初に理解することが非常に重要です。

After knowing the benefits of what SEO can bring you, we will move on to the next step of how to fulfill these good points. Before you comprehend the SEO, it’s very important to understand the operation of search engines first, which are crawling, indexing, and ranking.

3.SEOはどのように機能しますか?
How does SEO work?

Googleで検索したいキーワードを入力すると、次のようなページが表示されているはずです:

When you enter the keyword that you want to search on Google, you must have seen the page like this:

最初の検索結果の上に「広告」のサインアップが表示されます。これは有料広告であることを意味します。一方、青色で強調表示された部分は、オーガニック検索結果を指します。つまり、検索エンジンのクリック課金型広告のすぐ下に表示される結果を意味します。

You can see the “Ad” sign right above the first search result, it means that it is a paid advertisement. On the other hand, the blue highlighted part refers to the organic search results, which are those results that appear directly below the pay-per-click adverts in search engines.

Googleは、ユーザーに関連性と信頼性の高いウェブコンテンツを提供することに尽力しています。彼らは、Webページのキーワード、画像、リンク、ページの表示速度とその他の内容を評価して、最終的な検索結果のランキングを決定します。これがGoogle検索アルゴリズムと呼ばれています。

Google is committed to providing users with relevant and credible web content. They will evaluate web page keywords, pictures, links, page weights, and other factors to give the final search results ranking. This is called Google search algorithm

オーガニック検索結果の上部にWebサイトを表示させる方法を知ることは、SEOの仕組みを知ることと同じことです! SEOコンテンツ戦略は、主に2つの部分、キーワード調査とオンページSEOに分かれています。これらをGoogle検索アルゴリズムと組み合わせると、各ウェブページがランキング競争力を向上させるのに役立ちます。

How to make the website appears at the top of the organic search result? This is how SEO works! SEO content strategy is mainly divided into 2 parts-Keyword Research and On-page SEO. Once you combine them with the Google search algorithm, together they can assist each webpage to improve its ranking competitiveness.

4.キーワード調査
Keyword Research

最初に、ターゲットが誰であり、彼らが正確に何を探しているのかを理解する必要があります。消費者として考え、彼らが問題を解決するためにどのようなキーワードを検索するかを考える必要があります。潜在的な顧客を見つけるためにキーワードを検索することによって、これらの潜在的な顧客を特定でき、それによってコンバージョン率が向上します。

First, you need to understand who your target is and what exactly they are looking for. You need to think as a consumer and what keyword they will search to solve their problems. Only by searching for keywords to find potential customers can these potential customers be identified, thereby increasing the conversion rate.

また、Google検索エンジンのドロップダウンメニューを使用して、これらの単語で何が検索されているか、または何を探しているのかを見つけることもできます。

You can also simply use the Google search engine’s drop-down menu to find what people search for these words or what they may be looking for.

5.オンページSEO
On-page SEO

オンページSEOは、検索エンジンでより高いランクを獲得し、より関連性の高いトラフィックを獲得するためにWebページを最適化する方法です。見出し、HTMLタグ、タイトル、メタ、ヘッダー、画像、リンクなどを最適化するなど、Webページの露出を増やす方法はたくさんあります。今回はタイトルと見出しの最適化の重要性についてご説明します。

On-page SEO is a method of optimizing a webpage in order to gain a higher rank in search engines and get more relevant traffic. There are many ways to increase webpage exposure, such as optimizing your headlines, HTML tags, title, meta description, header, images, links, and so on.

6.タイトル
Title

タイトルを選ぶことは非常に重要です、それはキーワード検索のランキングに直接影響します。オンラインで何かを検索しているときに、最初に目を引くのは間違いなくタイトルです。また、優れた見出しもユーザーに印象を残す可能性があるため、戦略的に作成することが必要不可欠です。検索される確率に達するために、ディスクリプションにキーワードを追加することもできます。

It is very important to pick your title, it will directly affect the ranking of keyword search. When you are searching for something online, the first thing that will catch your eyes is definitely title. In addition, a great headline can also leave an impression for users, so it is essential to create them strategically. You can also add keywords to the Meta description in order to reach the probability of being found.

7.見出しタグ
Heading Tag

見出しタグのH1タグは、SEOにおいて重要な要素のひとつです。H1はWebページのタイトルでよく使用されます。 H1タグには、ページの最も重要な情報とキーワードを含める必要があるため、ユーザーが検索結果を表示しているときに、H1タイトルを通じて検索キーワードを強調表示できます。

Heading Tag is one of the most important elements when it comes to SEO, especially H1. H1 is often used in the title of a webpage. The H1 tag needs to include the most important information and keywords of the page, so when users are viewing the search results, they can highlight their search keywords through the H1 title.

また、識別可能なWebサイト名(URL)を持つことも重要です。検索エンジンのアルゴリズムでは、より高品質のWebサイトを参照するため、説明的で永続的なURL名を使用することをお勧めします。

It is also important to have a distinguishable website name (URL). Under the search engine’s algorithm, it is preferred to have narrative and permanent URL names because this refers to a website with higher quality.

8.まとめ
Conclusion

Webコンテンツを作成するときは、ユーザーフレンドリーなものを作成することが重要です。また、コンテンツは消費者のニーズだけでなく、アルゴリズムロジックも満たす必要があります。テクノロジーは常に変化しているため、ユーザーの意図や世界のトレンドも変化しています。コンテンツを常に更新し、ウェブサイトの構造を最適化することはSEO対策をする上で必要不可欠な作業です。

When writing your web content, it is essential to write something that is user-friendly. In short, the content must not only meet the consumers’ needs but also the algorithm logic. Technology is always changing, so do users’ intentions and world trends. Constantly updating your content and optimizing website structure is an indispensable part of SEO operations.

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